‘Mijn missie is mensen meenemen in de wijnwereld van Braun’

‘Mijn missie is mensen meenemen in de wijnwereld van Braun’

Soms kom je op een proeverij waarbij je je afvraagt wat de samenhang is tussen de verschillende producenten. Bij Braun Wine is dat verband wel heel bijzonder, want Matthijs Braun werkt uitsluitend met producenten die iets met de naam Braun of een internationale variatie hierop in hun naam hebben. We ontmoeten hem tijdens zijn overzichtsproeverij bij strandpaviljoen Makai in IJmuiden. – TEKST + BEELD REDACTIE

‘Mijn missie is mensen meenemen in de wijnwereld van Braun’

Wie is Matthijs Braun?

Matthijs (36) is een selfmade man. Hij begon zijn horecacarrière onder aan de ladder bij restaurant Blauw aan de Wal. Al snel had hij een bovenmatige belangstelling voor wijn, die zich verdiepte door het volgen van WSET 3. Hij kwam op het idee om wijn te importeren toen hij tijdens zijn reizen in contact kwam met wijnproducenten, voor wie hij ook promotiefilms maakt. Sinds 6 jaar importeert hij zijn eigen wijnen, waarbij hij vooral afgaat op zijn eigen smaak en intuïtie. En dus de bedrijfsnaam.

Braun, Bruno of Marrone

Tot nu toe werkt Matthijs met een Duits én Oostenrijks Weingut Braun. Uit Italië heeft hij de wijnen van Bruno Porro, Sandro de Bruno en Agricola Marrone. Bij zo’n bijzonder uitgangspunt is het dan wel de vraag hoe het zit met de kwaliteit van de wijnen. En die is verassend goed. Het bijzondere van zo’n selectie is dat je zeer uiteenlopende producenten bij elkaar krijgt. Groot en klein, gerenommeerd of nog maar net begonnen.

(…)

 

Ben je benieuwd naar de rest van het interview en ander wijnnieuws? Lees het in het nieuwste WINELIFE Magazine 79. Deze bestel je hier!

Wil jij geen enkele editie missen? Abonneer je dan nu op WINELIFE Magazine!

Wil je op de hoogte blijven van de leukste artikelen? Volg WINELIFE Magazine op Instagram, Facebook en meld je aan voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief.

nl_NLNederlands