Geslaagde editie Wine Paris & Vinexpo Paris

Geslaagde editie Wine Paris & Vinexpo Paris

Wine Paris & Vinexpo Paris 2022 eindigden op een zeer positieve noot na drie drukke dagen vol ontmoetingen, gesprekken en businessmeetings. Zowel exposanten als bezoekers genoten van de gelegenheid om elkaar na een onderbreking van 2 jaar weer te ontmoeten. Het langverwachte internationale evenement deed haar belofte aan de wijn- en gedistilleerdsector alle eer aan. – TEKST REDACTIE | BEELD PEXELS.COM

Tijdens de officiële openingsceremonie prees Julien Denormandie, de Franse minister van Landbouw en Voedselvoorziening. Een samenhangend evenement dat de reputatie van Frankrijk in het buitenland ten goede komt. Franck Riester, de Franse minister voor Buitenlandse Handel en Economische Ontwikkeling en belast met Europa en Buitenlandse Zaken. Benadrukte “het buitengewone succes van deze beurs, die gesteund wordt door een sector die zich inzet voor internationale ontwikkeling”.

Business op de agenda

Diverse nationale en internationale exposanten en inkopers bevestigen het belang van deze 2022 editie.

François Dugoua, Managing Director van Ulysse Cazabonne, benadrukt het succes van deze uitzonderlijke editie. Een unieke gelegenheid om internationale inkopers te ontmoeten:

” We kijken tevreden terug op het einde van deze editie. De inkopers bevestigden hun aanwezigheid en de bijeenkomsten volgden elkaar op. Het fysieke gebeuren voegt waarde toe aan ons beursprogramma. We ontmoetten onze Amerikaanse, Russische en Europese afnemers, en niet te vergeten de Fransen. De timing is goed. Het is heel gunstig om op een Parijse beurs aanwezig te zijn. Klanten zijn er dol op omdat de stad vele voordelen biedt. Het doel is nu om in 2023 op dit elan voort te bouwen en we bevestigen alvast dat we er weer bij zullen zijn!”

Onder de jonge wijnmakers die op het “La Nouvelle Vague”-forum hun eerste distributienetwerken in Frankrijk en internationaal zoeken. Is Azeline Delarue, wijnmaakster en eigenares van Vins d’Azel. Blij dat ze haar eerste internationale klanten voor zich heeft weten te winnen:
“Wine Paris & Vinexpo Paris is onze eerste vakbeurs. We hebben veel contacten gehad, vooral met importeurs, die grote belangstelling voor onze producten toonden. Ze zoeken familiale landgoederen met een bijzondere eigenheid en karakter, verbonden met de persoonlijkheid van de producent. Er heerste een positief businessklimaat.”

Het plezier van elkaar weer ontmoeten

Ontmoetingen, contacten leggen en gezelligheid zijn ook de sterke punten van het evenement voor veel exposanten en bezoekers.

Bruno Kessler, Chief Wine Maker bij Cordier by InVivo, benadrukt de verbindende rol van deze 3 dagen:

“Dit evenement, na de geboorte van onze nieuwe identiteit, heeft de dynamiek van onze teams. Die de gezelligheid van het directe contact met onze klanten en prospects hebben herontdekt, verenigd. We ontvingen veel mensen en hadden tegelijk de nodige tijd om gekwalificeerde afspraken met bezoekers te maken”.

Het plezier van het samenzijn

Laten we vooral niet het gemoedelijke en feestelijke karakter van Wine Paris & Vinexpo Paris vergeten. Zowel binnen als buiten de beurshallen.

Gérard Bertrand, Voorzitter van de Gérard Bertrand Group, zei:

” Deze beurs straalde een belangrijke energie uit, het moest gebeuren. Het waren de perfecte omstandigheden om klanten en prospects te verwelkomen en de reünie van de wijnwereld in Parijs te vieren.’’

Na het dynamische succes van de 2022 editie van Wine Paris & Vinexpo Paris bereidt Vinexposium de 2023 editie onder één motto voor: de zakelijke ervaring van alle deelnemers verbeteren en verrijken en tegelijk vakmensen uit de hele sector enthousiast maken.
De volgende editie van WINE PARIS & VINEXPO PARIS wordt gehouden van 13 tot en met 15 februari 2023.

 

Wil jij geen enkele editie missen? Abonneer je dan nu op WINELIFE Magazine!

Wil je op de hoogte blijven van de leukste artikelen? Volg WINELIFE Magazine op Instagram, Facebook en meld je aan voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief.

Winelife inkijkexemplaar

Ontdek alles over Winelife Magazine

Bij het aanvragen van het inkijkexemplaar ga je akkoord met commerciële e-mail marketing.