Een ontmoeting met Paula Gonzales van Pyros Wines

Een ontmoeting met Paula Gonzales van Pyros Wines

Paula Gonzalez is geen onbekende van WINELIFE, want enkele jaren geleden, toen ze begon bij het Argentijnse wijnhuis Pyros Wines, hadden we al eens een gesprek met haar. We vroegen haar in hoeverre ze haar ambities van toen waar heeft kunnen maken bij Pyros. -TEKST HARALD KOLKMAN | BEELD VERBUNTVERLINDEN

Een ontmoeting met Paula Gonzales van Pyros Wines

Voor wie dat gesprek heeft gemist eerst een korte kennismaking: Paula Gonzalez werd geboren in Mendoza en heeft een familiegeschiedenis van grootouders en ouders die kleine wijngaarden in het oostelijke deel van Mendoza bezaten. Haar grootvader werkte niet alleen op een boerderij, maar had ook de leiding over een wijnmakerij. ‘Zolang ik me kan herinneren ging ik elke weekend kijken bij mijn opa en hoe hij bezig was met het maken van wijn. Ik was nieuwsgierig naar het wijnbereidingsproces en wat er met de druiven gebeurde nadat ze waren geoogst. Al op jonge leeftijd wist ik zeker dat ik ook wijnmaker wilde worden’, legt Paula uit. Paula maakte al wijn voordat ze afstudeerde met een graad in oenologie. Tegelijkertijd kreeg ze, naast het werken in wijnmakerijen in Mendoza en San Juan, de kans om een ​​oogst in Spanje mee te maken. Paula: ‘Dat was heel leerzaam. Ik leerde hoe het was om nieuwe terroirs en technieken te ontdekken. En culturele uitwisseling is essentieel om de markt te kunnen begrijpen.’

Terroir

Toen Paula bij Pyros begon begon, wilde ze ingrepen in het wijnbereidingsproces tot een minimum beperken zodat het terroir zich meer kon uiten in de wijnen. 

(…)

 

Wil je meer lezen over Paula Gonzales? Bestel dan hier WINELIFE nummer 78.

Wil jij geen enkele editie missen? Abonneer je dan nu op WINELIFE Magazine!

Wil je op de hoogte blijven van de leukste artikelen? Volg WINELIFE magazine op InstagramFacebook en meld je aan voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief.

Winelife inkijkexemplaar

Ontdek alles over Winelife Magazine

Bij het aanvragen van het inkijkexemplaar ga je akkoord met commerciële e-mail marketing.