Domaine des Diables is anders dan anders

Domaine des Diables is anders dan anders

Domaine des Diables is anders dan anders. De naam is recalcitrant – diables betekent duivels – en de etiketten zijn hip, maar vooral de kwaliteit van de relatief jonge wijnmakers Guillaume en Virginie Philip valt op tussen andere namen uit de Provence. ‘Op de wijnroute van de Provence is Sainte-Victoire the place to be’, zegt Guillaume geamuseerd. We ondervragen hem in Noordwijk op de drukbezochte voorjaarsproeverij van wijnimporteur Kwast. – TEKST REDACTIE | BEELD PEXELS.COM

5 vragen aan…

1.Leuk om je live te ontmoeten! Had je verwacht dat jullie wijn zo populair zou worden?

‘Dat is echt ongelooflijk. Wijn voor een jonger publiek toegankelijk maken was wel onze bedoeling. Van de USA tot Brazilië, van Tsjechië tot Japan; onze rosé wordt overal gedronken. Hier in Nederland, gelukkig, maar ook in Frankrijk zelf zijn we populair. Onze wijnen zijn bekroond op talrijke wedstrijden, maar onze beste beloning is jullie tevredenheid.’

2.Mogen we alle vier rosés naast elkaar proeven?

‘Het zijn allemaal heel verschillende wijnen. En we hebben ook wit en rood, hè! Ik schenk eerst de MiP Classic Rosé in, die maken we van 60 procent cinsault met syrah en grenache. De tweede is een andere blend, met vermentino. Wat er nog meer inzit? De MiP Collection Rosé heeft 60 procent syrah, 30 procent grenache en dus vermentino – die we bij ons rolle noemen.’

3.Wat maakt jullie Classic- en Collection-wijnen nog meer verschillend?

‘De MiP Classic komt van jongere wijnstokken en de MiP Collection komt van oudere stokken.

(…)

 

Ben je benieuwd naar de rest van het interview en ander wijnnieuws? Lees het in WINELIFE Magazine editie 77. Deze bestel je hier!

Wil jij geen enkele editie missen? Abonneer je dan nu op WINELIFE Magazine!

Wil je op de hoogte blijven van de leukste artikelen? Volg WINELIFE Magazine op Instagram, Facebook en meld je aan voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief.

Winelife inkijkexemplaar

Ontdek alles over Winelife Magazine

Bij het aanvragen van het inkijkexemplaar ga je akkoord met commerciële e-mail marketing.