5 vragen aan…

5 vragen aan…

Félix Meyer van Domaine Meyer-Fonné is een pure vakman. Bij het blenden van zijn wijnen legt hij de lat zeer hoog. Aura Meyer is van de administratie, maar net zo goed een perfectionist. We ontmoeten haar online en ze vertelt over de verschillende plots die ze tot aan wijndorp Riquewihr bezitten, ‘wijngaarden net zo verdeeld als in de Bourgogne!’ Félix bemoeit zich er op de achtergrond mee, en neemt tenslotte het gesprek over. – TEKST REDACTIE | BEELD CHEZ ELLES

1. In 1992 besloot je bij het domein van je vader te gaan werken. Wat gebeurde er?

‘Ik ontwikkelde de export en verkoop, en het werd ook tijd om de installaties en apparatuur te moderniseren. Ik wilde graag de perfecte Vins d’Alsace maken en heb mijn stempel gedrukt op de groeimethoden van de druiven en de blends. Alles in overeenstemming met mijn vader, natuurlijk.’

2. Onze recensent Harold Hamersma zegt dat mede door jouw innovaties in de wijngaard jullie wijn wegblijft van oude Elzasser molligheid en juist verfrissend is, met ruggengraat.

‘We gaan ervoor de optimale kwaliteiten van fruit en frisheid van de druiven te behouden. Freshness and acidity zit in het DNA van Elzaswijn. Een droge stijl, maar met open aroma’s; de eerste neus moet meteen explosief fruit bevatten. Het terroir is hierbij heel belangrijk.’

3. Jullie hebben een mozaïek aan terroirs, vertelde Aura.

‘Ja. Zo’n lappendeken van verschillende bodems biedt mij het voordeel dat ik elke druivensoort in het juiste terroir kan cultiveren. Zo geven granietbodems een hele delicate, elegante structuur aan riesling.

(…)

 

Ben je benieuwd naar de rest van het interview en ander wijnnieuws? Lees het in het nieuwste WINELIFE Magazine 75. Deze bestel je hier!

Wil jij geen enkele editie missen? Abonneer je dan nu op WINELIFE Magazine!

Wil je op de hoogte blijven van de leukste artikelen? Volg WINELIFE Magazine op Instagram, Facebook en meld je aan voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief.

Winelife inkijkexemplaar

Ontdek alles over Winelife Magazine

Bij het aanvragen van het inkijkexemplaar ga je akkoord met commerciële e-mail marketing.