Op bezoek bij de wijnmakers

Op bezoek bij de wijnmakers

Borrelpraat: in iedere editie van Winelife Magazine hebben wij een item Borrelpraat, met het wijnnieuws dat jij niet zou willen missen. – TEKST REDACTIE | BEELD PEXELS.COM

Op bezoek bij de wijnmakers

We tipten al eerder wijngaard Bi’j de Regge, in het stroomgebied van de Regge in Twente. De drie eigenaren, alias De Wijnmakers, organiseren daar regelmatig proeverijen en rondleidingen. Wel zo leuk natuurlijk als je alle drie uit de horeca afkomstig bent om niet alleen met je handen in het groen bezig te zijn, maar om ook mensen te ontvangen in je eigen toko. Steeds meer wijnliefhebbers weten de jongens te vinden. Niet alleen door de tweede wijngaard die erbij is gekomen, maar ook omdat er medailles zijn binnengesleept op de internationale wijnkeuring in Wenen: goud voor Rode Ros 2018 en zilver voor Maître 2018.

Nieuw-Zeeland roert zich

In wijnstreek Marlborough zijn ze volop bezig met de druivenoogst. Het plukken en persen gaat bij veel bedrijven inmiddels volgens de principes van ‘sustainable winegrowing’, duurzaam dus. En dat komt niet alleen de wijn, maar ook de prachtige natuur van het eiland ten goede. Van Lawson’s Dry Hills Wines proefden we de Pinot Noir: fris en energiek! De druiven komen uit onder andere Waihopai, Omaka en Awatere Valley en daar komt verkoelende lucht van de Zuidpool terecht door de zogenaamde arctische stromingen. En verkoeling in de hitte geeft druiven frisheid en elegantie – een groot voordeel van de ligging van Nieuw-Zeeland, zeer zuidelijk tussen de evenaar en de Zuidpool.

(…)

 

Dit artikel komt uit WINELIFE nummer 70. Wil je meer wijnnieuws lezen?  Bestel dan hier de nieuwste WINELIFE nummer 75.

Wil jij geen enkele editie missen? Abonneer je dan nu op WINELIFE Magazine!

Wil je op de hoogte blijven van de leukste artikelen? Volg WINELIFE magazine op InstagramFacebook en meld je aan voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief.

Winelife inkijkexemplaar

Ontdek alles over Winelife Magazine

Bij het aanvragen van het inkijkexemplaar ga je akkoord met commerciële e-mail marketing.