“Vintrado – de wijnhandelsrevolutie” *WINACTIE GESLOTEN*

“Vintrado – de wijnhandelsrevolutie” *WINACTIE GESLOTEN*

Er is een nieuwe website waar iedereen zijn wijn kan kopen én verkopen. Door ook plaats te bieden aan privécollecties of flessen uit kelders van restaurants kun je via Vintrado unieke exemplaren vinden die in reguliere (web)winkels niet te koop zijn. WINELIFE interviewde oprichter Thijs van Vugt. – TEKST WEBREDACTIE | BEELD VINTRADO

Waar vind je die ene bijzondere fles wijn?

Uncorking the world of fine wine, noemt oprichter Thijs van Vugt zijn transparante wijnplatform. Er worden nu al meer dan 800 wijnen aangeboden tussen € 6,95 en € 750. Een fles uit je eigen collectie te koop zetten kost je niets, alleen bij verkoop krijgt Vintrado een kleine vergoeding. Thijs heeft door zijn studie aan de hogere hotelschool in Lausanne en 10 jaar ervaring als wijninkoper bij Grapedistrict een neus voor wijn ontwikkeld.

Hoe kwam je op het idee voor dit wijnpodium?

Iemand uit mijn vriendenkring wilde een gedeelte van zijn kelder verkopen en vroeg mij hierover mee te denken. Al snel kom je uit bij dure veilinghuizen die aan zowel de verkoper als de koper commissie factureren. Dit moet makkelijker, transparanter en vooral eerlijker kunnen, dacht ik. Na het opzetten van een vrij simpel platform werden wij al vrij snel benaderd door restaurants die door de lockdown met veel wijnvoorraad zaten. Toen we zagen dat dit aansloeg en merkten dat er ook interesse was vanuit retailers en importeurs, gaf dit ons het vertrouwen om het platform verder door te ontwikkelen en uit te bouwen.’

Marktplaats voor spullen, Whoppah voor kunst, Vinted voor kleding en nu Vintrado voor wijn. Maar hoe hou je toezicht op het aanbod?

‘Wij nemen persoonlijk contact op met al onze nieuwe vendors om hun aanbod te bespreken en te bepalen of zij beschikken over een adequate opslag.’

Er staan al veel wijnen op, en niet de minste. Hoe heb je die bijeengebracht?

‘De Nederlandse wijnwereld is relatief klein. Verzamelaars, restaurateurs en winkeliers spreken elkaar veel. Zo groeit onze naamsbekendheid maar ook ons assortiment continu. Dit
gaat van alledaagse wijnen tot de meest begeerde Monopole Grand Cru uit de Bourgogne.’ Thijs heeft met Vintrado de wereld van de wijnhandel opengegooid. WINELIFE lezers en collectioneurs die ruimte in hun kelder willen maken, staat hij graag te woord. Met zo’n uiteenlopend assortiment is het leuk om op de website rond te neuzen.

Maak kans op €1000,- tegoed te besteden bij Vintrado.nl

Deze winactie is gesloten.

 

In de nieuwste Winelife 74, lees je ook het interview met Thijs van Vugt. Deze bestel je hier!

Wil jij geen enkele editie missen? Abonneer je dan nu op Winelife Magazine!

Wil je op de hoogte blijven van de leukste artikelen? Volg Winelife magazine op Instagram, Facebook en meld je aan voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief.

 

 

 

nl_NLNederlands